Κρήτη
Στη ΜΕΘ εξακολουθούν να νοσηλεύονται δύο ρεθυμνιώτες λόγω γρίπης Η3Ν2
Η κατάστασή του ενός είναι σοβαρή με τους γιατρούς να τους έχουν υπό παρακολούθηση και τους δύο.
Στη Μονάδα Εντατικής Θεραπείας εξακολουθούν να νοσηλεύονται δύο ρεθυμνιώτες 60 και 78 χρόνων με επιπλοκές από τη γρίπη Η3Ν2, ακολουθώντας την ενδεδειγμένη θεραπεία. Η κατάστασή του ενός είναι σοβαρή και οι γιατροί παρακολουθούν και τους δύο στενά και αναμένουν να δουν αν θα ανταποκριθούν στην αγωγή.
Ωστόσο, τα νέα για τον 78χρονο Ηρακλειώτη είναι καλύτερα, αφού η κατάσταση του παρουσιάζει βελτίωση και δεν αποκλείεται να βγει από τη ΜΕΘ. Πρόκειται για εξελιγμένο στέλεχος της γρίπης το οποίο αντιμετωπίζεται, αλλά με μεγάλη δυσκολία, ειδικά όταν προσβάλλει ανθρώπους με χρόνια προβλήματα υγείας. Και τα δύο άτομα που μεταφέρθηκαν από το Ηράκλειο στο Ρέθυμνο και δεν κατάφεραν τελικά να κρατηθούν στη ζωή, είχαν προβλήματα υγείας και κατέληξαν. Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι και οι δύο που έχασαν τη ζωή τους και οι δυο που νοσηλεύονται δεν είχαν εμβολιαστεί.
Οι γιατροί ωστόσο συμβουλεύουν εκτός από τις ευπαθείς ομάδες (ηλικιωμένοι, με χρόνια προβλήματα, έγκυες, παιδιά) να εμβολιάζεται και ο γενικός πληθυσμός με το εμβόλιο κατά της γρίπης γιατί προφυλάσσει ζωές. Για κάποιον που δεν έχει προβλήματα υγείας ο κίνδυνος είναι μικρότερος, αλλά όχι ανύπαρκτος.
Το ΚΕΕΛΠΝΟ σε ανακοίνωσή του τονίζει:
«Ο πιο αποτελεσματικός τρόπος για να προστατευθεί κανείς από τη γρίπη είναι ο έγκαιρος εμβολιασμός, ο οποίος συστήνεται να γίνεται κατά τους μήνες Οκτώβριο – Νοέμβριο, κάθε χρόνο, αλλά μπορεί να συνεχίζεται καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου γρίπης.
Με βάση τα δεδομένα των τελευταίων περιόδων εποχικής γρίπης στη χώρα μας, φαίνεται ότι η επιδημιολογία του νοσήματος, μετά την πανδημία του 2009, έχει πλέον αποκτήσει τα χαρακτηριστικά της συνήθους εποχικής έξαρσης, και ειδικότερα:
α) το επιδημικό κύμα συμβαίνει μεταξύ Ιανουαρίου και Μαρτίου,
β) η κορύφωση της δραστηριότητας συμβαίνει μεταξύ Φεβρουαρίου-Μαρτίου,
γ) κυκλοφορούν σε μεγαλύτερο ή μικρότερο ποσοστό όλα τα στελέχη γρίπης [Α(Η1Ν1)pdm09, Α(Η3Ν2) και Β]
Το ΚΕΕΛΠΝΟ υπενθυμίζει ότι κατά την περίοδο αυξημένης κυκλοφορίας του ιού της γρίπης συστήνεται η έγκαιρη χορήγηση αντι-ιικών σε ασθενείς με σοβαρή συμπτωματολογία, κυρίως στα άτομα με παράγοντες κινδύνου για επιπλοκές από τη γρίπη, ανεξαρτήτως του ιστορικού εμβολιασμού, χωρίς να είναι αναγκαία η εργαστηριακή επιβεβαίωση της γρίπης».