Νότια Κρήτη

Αγία Σοφία Φανερωμένης: Το τάμα της μάνας για την επιστροφή του στρατιώτη

Αγία Σοφία Φανερωμένης: Το τάμα της μάνας για την επιστροφή του στρατιώτη

A-
A+
17/09/2021 | 9:51

Στην περιοχή της Φανερωμένης Δήμου Φαιστού, σε μια προνομιακή θέση με θέα μέχρι το Νότιο Κρητικό Πέλαγος, βρίσκεται ο ναός της Αγίας Σοφίας που χτίστηκε στη θέση μιας παμπάλαιας εκκλησίας που υπήρχε εδώ επί Τουρκοκρατίας, αφιερωμένης στη Χάρη της, στο μέσο ενός οικισμού που “χάθηκε” στο πέρασμα του χρόνου, όπως μάθαμε από τους ντόπιους.
Δωρητής του χωραφιού και κτήτορας του ναού ήταν ο αείμνηστος Γιώργος Φιτσοδασκαλάκης η “Κατσόχοιρος” που όπως μας είπαν οι θυγατέρες του, που μίλησαν στο Apopsilive, επιστρέφοντας από το μέτωπο της μάχης (στα χρόνια του Β’  παγκόσμιου Πολέμου), τήρησε το τάμα της μάνας του να χτίσει τη γκρεμισμένη εκκλησία της Αγίας Σοφίας αν θα γύριζε σώος ο γιος της.

Ο κτήτορας , 2ος από αριστερά

Μέχρι το χωριό είχε φτάσει η “πληροφορία” πως πιθανόν ο Γιώργος Φιτσοδασκαλάκης να σκοτώθηκε στη μάχη και η αναστατωμένη μάνα, που δεν ήθελε με τίποτα να αποδεχτεί το άσχημο μαντάτο, έκανε τάμα στην Αγία Σοφία “αν είναι ψέμα το ότι χάθηκε ο γιος της, να χτίσει Ναό στο όνομα της”.

Διά χειρός Αριστόδημου

Το τάμα τελικά τηρήθηκε από το γιο της και τα παιδιά του και κάθε χρόνο παραμονή και ανήμερα στις 17 Σεπτεμβρίου ο κόσμος της περιοχής γιορτάζει την Αγία Σοφία σε ένα από τους λίγους ναούς που υπάρχουν στη Μεσαρά αφιερωμένοι στο όνομα της.