Νότια Κρήτη
Δεν σεβάστηκαν ούτε το Λουσούδι της Ι.Μ.Κουδουμά!
Αιγοπροβάτα ρήμαξαν τη βλάστηση του ιστορικού Μοναστηριού των Τριών Ιεραρχών!
Το Λουσούδι είναι μια περιοχή βορειοδυτικά της κορυφής Κόφινα του όρους των Αστερουσίων. Στο σημείο εκείνο υπήρχε ερειπωμένος Ναός που αναστηλώθηκε πρόσφατα ύστερα από πολλές προσπάθειες την Μονής Κουδουμά όπου ανήκει και ο χώρος.

Επίσης έγιναν εκτεταμένες ανασκαφές όπου βρέθηκαν τα ερείπια των κελιών της Μονής των Τριών Ιεραρχών που ίδρυσε ο Ιωσήφ Φιλάγρης το 14ο αιώνα και κάποιοι ιδιαίτεροι χώροι που αποδεικνύουν το ρόλο που έπαιξε το Μοναστήρι ως το πρώτο Ελληνικό Πανεπιστήμιο .

Αφού τελείωσαν οι εργασίες έγινε περίφραξη του χώρου, φτιάχτηκε αρδευτικό δίκτυο και φυτεύτηκαν δένδρα με σκοπό να ξαναδώσουν ζωή στο χώρο, ενώ στο αναστυλωμένο καθολικό τελέστηκε θεία λειτουργία ύστερα από 600 και πάλι χρόνια!
Ωστόσο η απογοήτευση όλων μας ήταν μεγάλη, όταν σε πρόσφατη επίσκεψη διαπιστώσαμε ότι όλα αυτά είχαν γίνει… “καπνός” από τα γιδοπρόβατα που βόσκουν στην περιοχή. Η πόρτα ήταν ορθάνοιχτη και φυσικά εκατοντάδες δένδρα και άλλα φυτά που είχαν φυτευτεί είχαν κυριολεκτικά εξαφανιστεί από τα ζώα που επί ημέρες όπως φαίνεται “αλώνιζαν” στο χώρο.

Σκοπίμως ή όχι άνοιξε η πόρτα δεν το γνωρίζουμε . Αυτό που σίγουρα όμως ξέρουμε, είναι ότι στη θέση τους υπήρχαν μόνο τα λάστιχα για να θυμίζουν ότι κάποτε εκεί μεγάλωναν δένδρα.
Ευτυχώς που υπήρχε τουλάχιστον η εκκλησία , οι πέτρες και ο … κρανίου τόπος! Μπήκαμε μέσα , ανάψαμε κερί και φεύγοντας κλείσαμε την πόρτα με την ψυχή μας να φωνάζει , έλεος έλεος!
Ακόμα και το Λουσούδι?
Γνωρίζουν άραγε την κατάσταση η Ι.Μ .Κουδουμά , η ΙΜΓορτύνης και Αρκαδίας κ.α φορείς;