Νότια Κρήτη

O Δρόμος Μεσαράς θα …μεγαλώσει σε πλάτος και θα φτάσει τα 12,5 μέτρα!

O Δρόμος Μεσαράς θα …μεγαλώσει σε πλάτος και θα φτάσει τα 12,5 μέτρα!

Πακέτο έργων 25 εκατ. ευρώ δρομολογείται να δημοπρατηθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

A-
A+
25/01/2023 | 18:51

Eνα σημαντικό έργο δρομολογείται, μεταξύ άλλων, για τον Δρόμο Μεσαράς και αφορά στην διαπλάτυνση του προκειμένου να αποκτήσει διατομή εθνικού δρόμου!

Σήμερα το πλάτος του Δρόμου Μεσαράς είναι 8 μέτρα και στόχος είναι να υπάρξει μια διαπλάτυνση, ώστε να φτάσει τα 12,5 μέτρα, γεγονός που προϋποθέτει πρόσθετες απαλλοτριώσεις και διανοίξεις-με ότι αυτό βεβαίως συνεπάγεται… σε χρόνο για την υλοποίηση του έργου.

Πακέτο έργων

 Ένα νέο μεγάλο πακέτο έργων συνολικού ύψους 25 εκατομμυρίων ευρώ, δρομολογείται να δημοπρατηθεί στο τελευταίο τρίμηνο της φετινής χρονιάς προκειμένου να πάρει την τελική μορφή του, ο δρόμος της Μεσαράς που αναμένεται να αποκτήσει:

-Παράπλευρο οδικό δίκτυο,

-Σήραγγα διαφυγής από τη σήραγγα της Αγίας Βαρβάρας &

– Κυκλικό κόμβο στο σημείου που τερματίζει.

Έτσι, παράλληλα με το μεγάλο κεφάλαιο της αποκατάστασης των κατολισθήσεων που βρίσκεται σε εξέλιξη, ο Οργανισμός Ανάπτυξης Κρήτης τροχοδρομεί και μια νέα μεγάλη εργολαβία που περιλαμβάνει ένα σύνολο παρεμβάσεων που, όπως τονίζεται «έρχονται να θωρακίσουν σε επίπεδο ασφάλειας και λειτουργίας τον οδικό άξονα της Μεσαράς».

«Σήραγγα διαφυγής»

Σε πλήρη εξέλιξη είναι οι μελέτες που έχουν ανατεθεί με σκοπό να κατασκευαστεί μια σήραγγας διαφυγής στη  σήραγγα της Αγίας Βαρβάρας το μήκος της οποίας φτάνει τα 517 μέτρα,  προκειμένου να δίδεται διέξοδος στα οχήματα σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης. Η σήραγγα αναμένεται να είναι είτε οριζόντια είτε κατακόρυφη. Ο τρόπος κατασκευής της σήραγγας διαφυγής και η τελική μορφή που θα έχει, είναι αντικείμενο της γεωλογικής μελέτης που έχει ανατεθεί και θα δώσει τις συντεταγμένες σε ό,τι αφορά στη διαμόρφωσή της, με δεδομένα τα υδρολογικά στοιχεία της περιοχής και μια σειρά από άλλες παραμέτρους.

Στην Αγία Βαρβάρα

Σημαντική εργολαβία ανάμεσα σε αυτές που δρομολογούνται είναι η ολοκλήρωση των εργασιών διαμόρφωσης του δρόμου, 500 μέτρα πριν από τον κόμβο της Αγίας Βαρβάρας, όπου έχει γίνει αποκατάσταση του κατολισθητικού φαινομένου που είχε εμφανιστεί, και στο ίδιο σημείο έχουν εντοπιστεί αρχαία, όπου μένει να αποφασιστεί ο τρόπος αξιοποίησής τους.

Πανασός & Καστέλι

Ακόμα δρομολογείται η διαμόρφωση του ανισόπεδου κόμβου και της συνδετήριας οδού του Πανασού, όπως και η δημιουργία κόμβου στο Καστέλι της Μεσαράς, για καλύτερη οδική ασφάλεια.

Παράπλευρο δίκτυο

Στο πακέτο των μελετών περιλαμβάνεται, επίσης, η δημιουργία παράπλευρου δικτύου το οποίο θα κατασκευαστεί όπου αυτό είναι εφικτό, διότι υπάρχουν γεωγραφικές ιδιαιτερότητες στην περιοχή σε ό,τι αφορά στις μεγάλες κλίσεις.

Διαπλάτυνση

Ακόμα σημαντικό έργο το οποίο θα δώσει την τελική μορφή του δρόμου είναι, όπως αναφέρουμε στην εισαγωγή του κειμένου, η διαπλάτυνσή του, προκειμένου να αποκτήσει διατομή εθνικού δρόμου. Όπως είναι γνωστό, σήμερα το πλάτος του δρόμου είναι 8 μέτρα και ο στόχος είναι να αναπτυχθεί στα 12,5 μέτρα.

Καλύτερη λειτουργία

Όπως αναφέρει ο Διευθυντής συγκοινωνιακών έργων του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης, Γιώργος Αγαπάκης, «Υπάρχουν ήδη σε εξέλιξη δύο μελέτες και πρόκειται άμεσα να ανατεθούν άλλες δύο προκειμένου να δρομολογηθούν τα παραπάνω έργα με σκοπό στο τελευταίο τρίμηνο το 2023 να δημοπρατηθεί η τελευταία εργολαβία πλήρους ολοκλήρωσης του οδικού άξονα Αγία Βαρβάρα Μοίρες, που σκοπό να έχει και την καλύτερη λειτουργία του και την πλήρη θωράκισή του».

Πηγή: ΠΑΤΡΙΣ