Νότια Κρήτη
Όταν το παιδί αργεί να μιλήσει
Από τη Λιάνα Φιτσάκη, Λογοθεραπεύτρια - Μέλος του Συλλόγου Επιστημόνων Λογοπαθολόγων
Ένα παιδί έχει καθυστέρηση λόγου, όταν η γλώσσα που χρησιμοποιεί δεν ανταποκρίνεται στο επίπεδο της χρονολογικής του ηλικίας, αλλά θεωρείται φυσιολογική σε ένα κατώτερο αναπτυξιακό στάδιο.
Η ανησυχία προκύπτει όταν το παιδί πλησιάζει τα τρία και ο προφορικός του λόγος είναι μειωμένος ή και ανύπαρκτος. Ωστόσο, για ένα παιδί με πλήρη απουσία λόγου, η παρέμβαση έχει ήδη αργήσει, ενώ για κάποιο άλλο παιδάκι με καθυστέρηση σε άλλον τομέα του λόγου, ίσως αποτελεί ιδανική χρονική περίοδο γα παρέμβαση.
Αίτια Καθυστέρησης Ομιλίας
Οφείλονται σε διάφορους παράγοντες όπως:
Οργανικοί (π.χ.αυτισμός, νοητική καθυστέρηση, νευρολογικές παθήσεις, βαρηκοΐα εξαιτίας της έλλειψης ακουστικών ερεθισμάτων και σχιστίες που παρεμβαίνουν στο φυσιολογικό βάβισμα)
Περιβαλλοντικοί (π.χ. διγλωσσία και έλλειψη ερεθισμάτων στο άμεσο περιβάλλον του παιδιού)
Συναισθηματικοί (π.χ. συναισθηματική ανωριμότητα του παιδιού, αποφεύγει την επικοινωνία, δεν εκτίθεται σε καταστάσεις κοινωνικής αλληλεπίδρασης και πρόσληψης γλωσσικών ερεθισμάτων)
Πότε μιλάμε για καθυστέρηση λόγου;
Όταν το παιδί επικοινωνεί μόνο με νοήματα, συλλαβές ή μονολεκτικά, δυσκολεύεται να επαναλάβει λέξεις, ο λόγος του δε γίνεται κατανοητός από τρίτους, δεν αναγνωρίζει βασικά χρώματα ή άλλο βασικό λεξιλόγιο της ηλικίας του, δεν απαντάει σε ερωτήσεις, δενπεριγράφει γεγονότα, δυσκολεύεται να διατηρήσει το θέμα συζήτησης.
Αν παρατηρείτε κάτι από τα παραπάνω στο παιδί σας, ο λογοθεραπευτης σας είναι το κατάλληλο άτομο για να απευθυνθείτε προκειμένου να αξιολογήσει την εξέλιξη του λόγου και της ομιλίας του παιδιού, να ορίσει τη δυσκολία, αν αυτή υπάρχει ή να δώσει χρόνο επαναξιολόγησης και συμβουλές σε περίπτωση που δεν υπάρχει λόγος παρέμβασης ακόμα. Μπορείτε να καλέσετε στο 28920-29125 ή 6983779859 για να πραγματοποιήσουμε μία δωρεάν αξιολόγηση.
Παρέμβαση
Το πρόγραμμα θεραπείας προσαρμόζεται στις ανάγκες του κάθε παιδιού. Οι στόχοι της θεραπείας προσαρμόζονται και αναπροσαρμόζονται συστηματικά με βάση την κάθε αξιολόγηση.Η παραπομπή του παιδιού σε ΩΡΛ είναι σημαντική για τον έλεγχο της ακοής του πριν από την έναρξη κάθε προγράμματος.
