Νότια Κρήτη

Σε Λέντα και Δυσκό με καθήκον την παρακολούθηση των…απορριμμάτων

Σε Λέντα και Δυσκό με καθήκον την παρακολούθηση των…απορριμμάτων

Στην αποστολή συμμετείχε τετραμελής ομάδα από το Μεσογειακό Γραφείο Περιβάλλοντος.

A-
A+
07/02/2023 | 14:31

Τετραμελής ομάδα από το Μεσογειακό Γραφείο Περιβάλλοντος για την παρακολούθηση απορριμμάτων των ακτών, βρέθηκε στον Λέντα και ειδικότερα στην παραλία του Δυσκού (Δυτικού) Δήμου Γόρτυνας στις 30 Ιανουαρίου.

Εθελοντές από το σωματείο εθελοντών πυροσβεστών & προστασίας του Περιβάλλοντος Αστερουσίων περίμεναν την ομάδα συζήτησαν μαζί τους και στην συνέχεια συνεργάστηκαν στην έρευνα  για την ποσότητα των σκουπιδιών, που πιθανώς υπήρχαν στην παραλία.

Τον Πολιτιστικό Σύλλογο Λέντα-Μιαμούς εκπροσώπησε ο Πρόεδρος του Κωστής Μανιδάκης. Με το τέλος της δράσης επιβεβαιώθηκε η διάθεση όλων για μια σταθερή συνεργασία με στόχο την προστασία της περιοχής.

Η Gina Bily Kraft, Υπεύθυνη Επικοινωνίας του Συλλόγου  Εθελοντών Πυροσβεστών και Προστασίας Περιβάλλοντος Αστερουσίων δήλωσε:

«Η πρώτη επίσκεψη της ομάδας του MIO-ECSDE στην περιοχή του Λέντα με χαροποίησε ιδιαίτερα. Ήταν ενδιαφέρουσα, ενημερωτική και πολύτιμη καθώς βιώσαμε από κοντά το πάθος της ομάδας για την προστασία του Αποθέματος Βιόσφαιρας των Αστερουσίων και εξοικειωθήκαμε με την επιστημονική μέθοδο συλλογής, εξέτασης και ταξινόμησης των θαλάσσιων απορριμμάτων.

Η δράση της συμμετοχικής έρευνα ήταν μια υπέροχη ευκαιρία για να συμβάλλουν περισσότεροι κάτοικοι της περιοχής και επισκέπτες στην συνεχή εργασία μας, για την καλύτερη φροντίδα αυτού του απίστευτου τμήματος του πλανήτη.

Ίσως για μένα προσωπικά, η πιο πολύτιμη πτυχή αυτού του έργου είναι το ότι κινητοποιεί  τις τοπικές κοινωνίες και δίνει σε “μη επιστήμονες” σχεδόν κάθε ηλικίας ή ικανότητας, την δυνατότητα να συμμετάσχουν σε ερευνητική δραστηριότητα που επηρεάζει άμεσα τον κόσμο στον οποίο ζουν. Επιπροσθέτως τέτοιες δράσεις, αυξάνουν την ευαισθητοποίηση για την προστασία του περιβάλλοντος, δίνουν στους ανθρώπους την ευκαιρία να ενεργήσουν θετικά και επίσης να δουν ότι η συνεργασία για την επίλυση ενός προβλήματος μπορεί να είναι πολύ διασκεδαστική».