Νότια Κρήτη
Την ημέρα της Γονυκλησιάς στον Άη Γιάννη του Λέντα
Ανατολικά του Ασκληπιείου και σε μικρή απόσταση από αυτό, στις νότιες παρυφές υψώματος και σε επίκαιρο σημείο, ανασκάφηκε από την Ιταλική Αρχαιολογική Σχολή, στις αρχές του 20ου αι. μ.Χ., μια παλαιοχριστιανική βασιλική που όπως φαίνεται κτίστηκε σε δύο φάσεις.
Κατά τη διάρκεια της πρώτης φάσης που τοποθετείται στο πρώτο μισό του 5ου αι. μ.Χ. και μετά την επικράτηση του χριστιανισμού στην περιοχή, ανεγέρθη στη θέση που προαναφέρθηκε μια τρίκλιτη, ξυλόστεγη βασιλική του απλού ελληνιστικού τύπου. Κατά τη δεύτερη οικοδομική φάση η αρχική βασιλική καταστράφηκε από σεισμό ή άλλες αιτίες και στα μέσα του 6ου αι. ανοικοδομήθηκε, στη θέση της παλαιάς διατηρώντας όμως το ίδιο σχήμα και μέγεθος.



Η βασιλική αυτή καταστράφηκε από τα μέσα του 7ου αι. μ.Χ. και εξής και έκτοτε ο χώρος εγκαταλείφθηκε.
Στα τέλη του 19ου αι. μ.Χ., στη θέση του Ιερού Βήματος της βασιλικής κτίστηκε από τους κατοίκους της περιοχής από υλικά που υπήρχαν από τα ερείπια της βασιλικής, μικρών διαστάσεων μονόχωρο, καμαροσκέπαστο ναΰδριο, αφιερωμένο στον Άγιο Ιωάννη το Θεολόγο.




Το εκκλησάκι αυτό επισκεφτήκαμε σήμερα Κυριακή της γονυκλησιάς , όμως η πόρτα ήταν κλειδωμένη…
Παρόλα αυτά καταφέραμε και βγάλαμε κάποια εξωτερικά φωτογραφικά στιγμιότυπα που δείχνουν την συνέχιση της ιερότητα του χώρου ανά τους αιώνες…