Νότια Κρήτη
Αλλάζουν όλα για τους υποψηφίους οδηγούς
Του εκπαιδευτή οδήγησης Γιώργου Σταθοράκη
Αυτές τις ημέρες συζητείται στη βουλή το νέο νομοσχέδιο για την εκπαίδευση και εξέταση οδηγών.
Το υπουργείο επιχειρεί μια εκ βάθρων αλλαγή στις διαδικασίες και εισάγει μια σειρά τροποποιήσεων σε μια προσπάθεια αναμόρφωσης του συστήματος.
Το νομοσχέδιο οφείλω να ομολογήσω ότι έχει και κάποια θετικά στοιχεία,τα οποία ήταν πάγια αιτήματα του κλάδου των εκπαιδευτών οδηγών για πολλά χρόνια, όπως η έναρξη διαδικασίας εκπαίδευσης των οδηγών από μικρότερη ηλικία,η εισαγωγή του μαθήματος οδικής ασφάλειας στα σχολεία κ.α.
Δυστυχώς όμως το νομοσχέδιο περιλαμβάνει και αρκετά αρνητικά στοιχεία τα οποία θα καταστήσουν αρκετά δύσκαμπτη τη διαδικασία εκπαίδευσης και εξέτασης και μάλιστα σε τέτοιο σημείο που ίσως καταστήσουν για άλλη μια φορά τις αλλαγές de facto ανεφάρμοστες.
Επειδή λοιπόν έχουμε ξανανοιώσει στο πετσί μας κατά το παρελθόν,ως επαγγελματίες εκπαιδευτές οδηγών,τα πειράματα της εκάστοτε κυβέρνησης έστειλα χθες κάποιες προτάσεις στον τομεάρχη του Κινήματος Αλλαγής για να καταφέρουμε να αλλάξουμε συγκεκριμένα άρθρα του νομοσχεδίου που είναι μαθηματικά βέβαιο ότι θα ξαναμπλοκάρουν το σύστημα με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε εκ νέου σε απεργίες και κατάρρευση του συστήματος.
Ας μην ξεχνάμε ότι και η κυβέρνηση του Σύριζα με υπουργό τον κ. Σπίρτζη επιχείρησε μια τέτοια σειρά άγαρμπων και χοντροκομμένων αλλαγών με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε σε πολύμηνη αναστολή της διαδικασίας εκπαίδευσης και εξέτασης των υποψηφίων οδηγών.Κάτι που είχε ως συνέπεια να δημιουργηθεί επετηρίδα δεκάδων χιλιάδων υποψηφίων που ακόμη και σήμερα δεν έχουν καταφέρει να ολοκληρώσουν τη διαδικασία απόκτησης άδειας οδήγησης.
Ακολουθούν οι προτάσεις μου..
Ζητούμε τροποποίηση στα κάτωθι:
Αρθρο 12
Παράγραφος 1.
Προτείνουμε να δύναται ο υποψήφιος να υποβάλλεται σε πρακτική εκπαίδευση μετά την ολοκλήρωση των θεωρητικών μαθημάτων και χωρίς να έχει ακόμη συμμετάσχει στις θεωρητικές εξετάσεις,καθώς είναι απόλυτα βέβαιο με βάση προηγούμενη προσπάθεια εφαρμογής αυτού του μέτρου(από τον Σύριζα)ότι δημιουργείται σοβαρή δυσλειτουργία στις σχολές οδηγών.(συσσώρευση μαθητών σε επετηρίδα για να δώσουν θεωρητικές εξετάσεις οι οποίοι δεν μπορούν να ξεκινήσουν πρακτικά μαθήματα,οδηγώντας τις σχολές οδηγών σε οικονομικό μαρασμο)
Αρθρο 14
Παράγραφος 3
Προτείνουμε να παραμείνει ο εκπαιδευτής μπροστά στη θέση του συνοδηγού και ο εξεταστής στο πίσω κάθισμα,καθώς οι εξεταστές δεν διαθέτουν την απαραίτητη εκπαίδευση και εμπειρία στο να διαχειριστούν μια απρόβλεπτη κατάσταση,με αποτέλεσμα να προκύπτει ο κίνδυνος να συμβεί απόρριψη υποψηφίου από λάθος εκτίμηση του εξεταστη λόγω υπερβολικής αντίδρασης ή φόβου.Επίσης προκύπτει το πρόβλημα σε ενδεχόμενη πρόκληση ατυχήματος με υπαιτιότητα του εξεταστή(λανθασμένη αντίδραση) ο εκπαιδευτής να είναι αναγκασμένος να πληρώσει το κόστος σε χρόνο και χρήμα για μια κατάσταση που θα μπορούσε ο ίδιος να έχει αποτρέψει.
Με λίγα λόγια έκαστος στο είδος του.
Ο εκπαιδευτής είναι ο απόλυτα υπεύθυνος για να προετοιμάσει τον υποψήφιο και να τον επιβλέπει μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία της εξέτασης,αφού γνωρίζει επακριβώς την ψυχοσύνθεση του κάθε υποψήφιου,αλλά είναι και ο εκπαιδευμένος επαγγελματίας που μπορεί να επέμβει εγκαίρως και κατάλληλα ούτως ώστε να αποφευχθεί ενδεχόμενο ατύχημα.
Ο εξεταστής οφείλει να περιοριστεί στο ρόλο της κρίσης του υποψηφίου με βάση τον κανονισμό χωρίς να έχει εμπλοκή στο χειρισμό του οχήματος σε οποιαδήποτε φάση.
Άλλωστε το αδιάβλητο των εξετάσεων μπορεί κάλλιστα να εξασφαλιστεί από την ύπαρξη της κάμερας που καταγράφει τη διαδικασία σε πραγματικό χρόνο.
Άρθρο 17
Προτείνουμε να μπορούν να συμμετέχουν στο μητρώο εξεταστών ως εξεταστές και όσοι κατέχουν άδεια εκπαιδευτή υποψηφίων οδηγών χωρίς να έχουν την ιδιότητα του δημοσίου υπαλλήλου ή οποιοδήποτε άλλη εργασιακή σχέση με τον στενό ή ευρύτερο δημόσιο τομέα.Το προτείνουμε αυτό καθώς οι αρμοδιότεροι επαγγελματίες βάση εκπαίδευσης και εμπειρίας για να εξετάσουν υποψήφιους οδηγούς είναι οι εκπαιδευτές οδηγών.Επίσης θα ενδυναμωθεί το σώμα εξεταστών με προσωπικό με αποτέλεσμα να υπάρχει αυξημένο εξεταστικό έργο που θα προκαλέσει αποσυμφόρηση από τον υπερβολικά μεγάλο αριθμό υποψηφίων που είναι σε αναμονή για να συμμετάσχουν στις εξετάσεις.
Τέλος ζητούμε επιτακτικά στελέχωση των υπηρεσιών με νέο προσωπικό καθώς υπάρχει τεράστιο κενό από υπαλλήλους που είτε συνταξιοδοτούνται είτε μετακινούνται σε άλλες υπηρεσίες λόγω κινητικότητας.