Νότια Κρήτη
Στο «πολύχρωμο» καφενέ του Ανδρέα στα Πλατάνια Αμαρίου!

Στην καρδιά των Πλατανίων Αμαρίου υπάρχει ένα καφενείο που αποκλείεται να μην το προσέξεις. Οι γλάστρες στην είσοδο και το παράθυρο σε προκαλούν για μιά σύντομη στάση σαν αυτή που κάναμε χθες Πέμπτη κατά την διάρκεια των καθιερωμένων μας εξορμήσεων στην περιοχή του Αμαρίου. Ο καφετζής , Δημητρακάκης Ανδρέας καθόταν μόνος του σε ένα από τα χρωματιστά τραπεζάκια του και απολάμβανε τον καφέ του. Στη συζήτηση μάθαμε ότι ότι ήταν εργένης κάτοικος του Ρεθύμνου που επέστρεψε πριν 18 χρόνια στο χωριό του από τότε που ξεκίνησε η κρίση του Χρηματιστηρίου.

Από τον ίδιο μάθαμε ότι στο χωριό τους μένουν κυρίως νέοι άνθρωποι -πράγμα σπάνιο για τα χωριά μας- που ασχολούνται κατά βάση με την κτηνοτροφία με αποτέλεσμα να υπάρχουν αναλογικά πολλά παιδιά στο χωριό. «Στο χωριό μας υπάρχουν περίπου 25 παιδιά που πηγαίνουν στο σχολείο του Φουρφουρά το οποίο και στηρίζουν , χωρίς τα μικρότερα…» , ανέφερε , ενώ ο ίδιος μας είπε ότι σημαντικό ρόλο για την διαμονή των νέων στο χωριό παίουν και οι κτηνοτροφικές επιδοτήσεις. Όσο για τον ίδιο « Είμαι εκ πεποιθήσεως εργένης και δειλός , φοβάμαι τον γάμο άσε που δεν με θέλουν οι γυναίκες γιατί έχω πολλές παραξενιές, μιά ζωή παραξενιά…τα πάντα με ενοχλούν τα πάντα με πειράζουν » , μας είπε «Εξ’αλλου αν δεν παντρεφτείς θα το μετανιώσεις μιά φορά κι ανε παντρεφτείς θα το μετανιώσεις δύο» συμπλήρωσε.

« Η μοναξιά μου άρεσε ανέκαθεν, δεν την φοβάμαι , μου αρέσει ησυχία εδώ στο χωριό…Με έχουν πιέσει πολλές φορές , έχω φτάσει μέχρι τα σκαλιά της εκκλησίας , αλλά τελικά τη γλύτωσα…» μας είπε όταν τον ρωτήσμε για γάμο. Σε κάθε περίπτωση πάντως , αν ο δρόμος σας βγάλει στα Πλατάνια , μην ξεχάσετε να κάνετε μιά μικρή στάση στον καφενέ του Ανδρέα , φτιάχνει πάρα πολύ καλό καφέ…ενώ έχει και πολύ διαφορετικό χιούμορ…


Ανδρέα σε ευχαριστούμε για το κέρασμα!