Νότια Κρήτη

Το διυλιστήριο στο Φράγμα Ποταμών το επόμενο μεγάλο στοίχημα

Το διυλιστήριο στο Φράγμα Ποταμών το επόμενο μεγάλο στοίχημα

A-
A+
14/10/2021 | 10:02

Η ουσιαστική αξιοποίηση του συνόλου του νερού που αποθηκεύεται ετησίως στο φράγμα των Ποταμών είναι το πιο μεγάλο στοίχημα για τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης και τον Δήμο Ρεθύμνου.

Γι’ αυτό και το έργο του διυλιστηρίου, που έχει καθυστερήσει, είναι το σημαντικότερο θέμα, όπως παραδέχεται και ο Διευθυντής Διαχείρισης Υδραυλικών και Συγκοινωνιακών Έργων του ΟΑΚ, Βαγγέλης Μαμαγκάκης, μιλώντας στον Team FM 102 και την πρωινή ενημερωτική εκπομπή «Πρώτη Γραμμή».

Το έργο βρίσκεται στη φάση των εγκρίσεων, ενώ το επόμενο έργο που μελετάται είναι η σύνδεση του διυλιστηρίου με τις υπάρχουσες υποδομές της ΔΕΥΑΡ.

«Το πιο σημαντικό έργο είναι αυτό του διυλιστηρίου και ελπίζω το επόμενο διάστημα να ξεπεραστούν τα θέματα με τις καθυστερήσεις και τις γραφειοκρατίες που παρατηρούνται. Στόχος είναι να πάρουμε τις εγκρίσεις και να δημοπρατήσουμε το έργο. Περιμένουμε την έγκριση της προκήρυξης από το ελεγκτικό συνέδριο. Ένα άλλο έργο που μελετάμε είναι η σύνδεση του διυλιστηρίου με τις υπάρχουσες υποδομές της ΔΕΥΑΡ. Θα γίνει μία κεντρική δεξαμενή στον Ευληγιά, σε σημείο που έχει παραχωρηθεί, από αυτήν θα γεμίζουν όλες οι δεξαμενές και θα διοχετεύουν νερό στο δήμο», τόνισε ο κ. Μαμαγκάκης.

ΣΕ ΕΞΕΛΙΞΗ ΤΗΣ ΑΡΔΕΥΣΗΣ

Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες της επέκτασης του κεντρικού αγωγού άρδευσης περιοχών από το φράγμα Ποταμών. Ένα τμήμα, αυτό των αρδευτικών δικτύων σε Μισίρια, Γιαννούδι, Ξηρό Χωριό έχει ολοκληρωθεί και οι πολίτες είναι στη διαδικασία σύνδεσης με τις περιουσίες τους.

«Γίνεται το έργο της επέκτασης του κεντρικού αγωγού, που έχει δύο τμήματα. Το ένα τμήμα είναι η επέκταση από την Πηγή μέχρι τις δεξαμενές του Πρίνου. Το άλλο κομμάτι, που έχει ολοκληρωθεί, είναι τα αρδευτικά δίκτυα στην περιοχή Μισίρια, Γιαννούδι, Ξηρό Χωριό. Αυτά έχουν ολοκληρωθεί και οι πολίτες έρχονται στον ΟΑΚ και κάνουν τις αιτήσεις τους για να συνδεθούν και να αρδεύσουν τις περιουσίες τους από το Φράγμα των Ποταμών», σημείωσε ο κ. Μαμαγκάκης, που πρόσθεσε πως σε εξέλιξη είναι και η τοποθέτηση των πυροσβεστικών κρουνών: «Τοποθετούμε και τους πυροσβεστικούς συνδέσμους σε συνεργασία με την Π.Υ. σε 11 σημεία των περιοχών αυτών, για να μπορεί να φορτώνει το πυροσβεστικό όχημα με νερό.  Ο ΟΑΚ το εφαρμόζει σε όλα του τα έργα και εδώ το εφαρμόσαμε πιο εντατικά, γι’ αυτό βάλαμε σε 11 σημεία, στα οποία θα μπορεί να σταθμεύσει ένα πυροσβεστικό όχημα».

Συμπλήρωσε, δε, πως «το πιο σοβαρό έργο είναι η μεγάλη επέκταση, από την Πηγή προς τον Πρίνο, όπου οι υπάρχουσες δεξαμενές συνδέονται με το νερό από το φράγμα Ποταμών και ως εκ τούτου πολλές γεωτρήσεις ενεργοβόρες θα διακόψουν τη λειτουργία τους με ό,τι αυτό σημαίνει σε εξοικονόμηση ενέργειας και νερού, που είναι πολύ σημαντικό. Αυτό το έργο τώρα κατασκευάζεται και πιστεύω ότι ως του χρόνου τον Μάιο θα έχει ολοκληρωθεί, αν και έχει καθυστερήσει».

Οι καθυστερήσεις κατά κύριο λόγο οφείλονται στην δυσκολία που υπάρχουν με τις προμήθειες, ειδικά αυτήν την περίοδο.














goodnet.gr